اینترنت و پیشرفت های مربوط به آن تاثیر بسزایی بر روی سرویس دهنده های مالی بطور کل، و بخصوص موسسات بیمه ای گذاشته است. در صنعت بیمه، شرکتها در حال ارائه کردن طیف وسیعی از خدمات آنلاین مثل فروش آنلاین، تحلیل نیازها، خدمات مشتری، و پردازش و مدیریت مطالبات هستند. این عامل به همراه پدیده ی جهانی شدن (Globalization) و اصلاح مقررات، تغییرات بزرگی در این صنعت بوجود آوردند و آن را بسیار رقابتی تر کردند.
اینترنت و خدمات برخط برای موسسات بیمه ای مزایای مختلفی دارد: به همان میزان که هزینه های تراکنشی را کاهش می دهد، فرصت هایی را برای واسطه های جدید و موجود ایجاد می کند. با حذف موانع ورود، و کاهش هزینه های بیمه ای، سرویس های فناوری اطلاعات می تواند یک راهکار اختصاصی برای اصلی ترین نگرانی بیمه داران- که بالابردن میزان قابل پرداخت بودن و در دسترس بودن بیمه است فراهم آورد.
شرکت های بیمه جهت نیل به اهداف خود می توانند از راهکار سرویس های پهنای باند اختصاصی و همچنین Colocation یا اشتراک فضای دیتا سنتر استفاده کنند تا ارتباط امنی میان شعبات و سرورهای خود داشته باشند، بعلاوه، نظارت و پشتیبانی فنی ارائه شده در مرکز اجرایی شبکه (NOC) این شرکت، خدمات پشتیبانی شبانه روزی و ممتازی را فراهم می کند.